Tulcea.Simplă ecologizare sau super proiect turistic.

Parc, marină sau cartier rezidential?

„Poarta către Delta Dunarii”. Asa o numesc edilii urbei si turistii care ii calca faleza dintr-un capat in altul. Noi, cei care am crescut si batut mingea prin ea, o numim „acasă” si ne mandrim cu ea. Insa „poarta” aceasta e cam ruginita, scartzaie din balamele si are nevoie de o culoare noua. De aceea, de vreo patru ani se lucreaza la aspectul ei. Si se lucreaza intens. Si se vede cu ochiul liber. Cateva hoteluri, un port maritim nou noutz, o autogara nou noutza, borduri si pavele noi noutze si pietze renovate. Ultima lucrare de „face lift” se desfoasoara in centru orasului. Piata Civica si Prefectura au primit si ele de la buget fonduri de infrumusetare.ciuperca-lake

Insa orasul care ne intampina cu bucurie si racoare ori de cate ori vrem sa vizitam Delta Dunarii se confrunta cu o problema mare. Oricine va vizita orasul ce se mandreste cu Delta Dunarii, va constata imediat ca in acest oras nu se gasesc parcuri. Nu stiu daca mai sunt alte orase resedinte de judet in tara care sa aiba atat de putine parcuri si de saracacioase. Iar cele care poarta denumirea de parcuri, cu greu le poti considera parcuri, dintr-un motiv simplu. Oricare dintre acestea poate fi traversat in maxim 3 minute, plimbare lejera.

Totusi, orasul Tulcea se poate mandrii cu un parc impresionant ca marime. Acest parc are (sau avea) si un lac. Lacul se numeste (inca) Ciuperca. Inainte de 1989, Parcul si Lacul Ciuperca erau adevarate zone de promenada. Puteai face plaja , te puteai plimba cu barca sau cu hidrobicicleta si, de ce nu, chiar asista la antrenamentele lotului local de kaiac-canoe. In perioada post-decembrista Parcul si Lacul Ciuperca au suferit foarte mult din cauza nepasarii, a ignorantei si a proastei legislatii din domeniul protectiei mediului. De la gunoi menajer, dejectii, resturi vegetale si animale la aparatura electrocasnica, caroserii de autovehicule si un strat gros de màl … toate faceau parte din componenta lacului. Numele „Ciuperca” primea un nou sens. In prezent, o imensa si adanca i

ntindere de moloz sta marturie prezenta a ceea ce a fost odata Lacul Ciuperca. Privind peisajul, daca se poate spune asa, nu stii daca trebuie sa te bucuri sau nu de actuala priveliste.

lacul ciuperca

Insa situatia actual a lacului Ciuperca si a viitorului acestuia , reprezinta un semn de intrebare pe care mi l-am pus in momentul in care am pus piciorul in gara din oras vara asta. Un taximetrist m-a pus pe ganduri cand a spus ca lacul urmeaza urmeaza sa fie adancit dar inca nu se stiu motivele (daca in Tulcea nu prea se discuta pe aceasta temă, veti fi surprinsi sa aflati ca in unele medii din capitala se discuta deja viitorul lacului) pentru ca totul e „hush-hush”. Insa cu toti stim din experienta capitalismului, atunci cand nu se vorbeste inseamna ca ies bani iar cand se investesc milioane intr-o zona care e vai de mama ei …inseamna ca ies foarte multi bani. Parcul ciuperca reprezinta un potential foarte mare pentru anumiti investitori imobiliari. Insa ar trebui sa fi cel putin idiot sa distrugi un parc in ochii publicului  si a presei pentru a construi blocuri sau cladiri de birouri. Deci din start varianta imobiliara pica. Urmatoarea varianta credibila si ini proportie de 99% aplicabila, este sa faci din lacul Ciuperca o marină de toata frumusetea, din toate punctele de vedere.  Potentialul turistic al orasului este foarte mare iar portul maritim a devenit neîncăpător şi prezinta o siguranţă scăzută pentru micile ambarcatiuni (iahturi, salupe, catamarane, etc) care străbat delta dunarii in fiecare an. Asta ar explica si faptul ca se sapa in adancime in interiorul lacului. Ideea unei marine este una buna, din punctul meu de vedere, din mai multe motive dintre care nu voi enumera decat potentialul turistic si imaginea oferita. Insa si amenjarea unui port turistic pe lac implica anumite „lucrari aditionale”, cum ar fi mutarea gării, a vămii si a căii ferate aferente. Unde? Nu-mi dau seama. Momentan nu putem decat astepta sa vedem cum decurg lucurarile. Sunt sigur ca voi reveni asupra acestui subiect foarte curand.

2 Răspunsuri

  1. o sa faca rahatul praf …

  2. un mod de stors bani.se va face ––….SE stie ca tot c e se incepe nu se si termina dupa cum se promite.nu a fost concesionat cand a trebuit,si cand au fost investitori straini cu mentalitate,si raspundere…ACUMA …de primarie si de toata mafia si ,mizeriile de la conducere…CARE NU SUNT INSTARE SA ORGANIZEZE CURATENIA ORASULUI,,,PENTRU-CA SE STIE CA FONDURI SUNT,INPRIMUL RIND TURISMUL.RID SI CU DOSUL,FRANCEZI,ITALIENI,SPANIOLI SI BINENTELES NEMTI,AUSTRIECI CE VIN IN NUMAR FOARTE MARE SA VIZITEZE.ANUAL TRANSPORT 800, 1300 DE TURISTI IN ORAS,VA SPUN CA NICI MACAR 50 NU SUNT,MULTUMITI DE CUM SE PREZINTA ORASUL DE LA CAPATUL CELALALT AL DUNARI,SI NU CUREWSPUNDE NICI 2% DIN CEA CE SE GASESTE PE INTERNET,DESPRE FOIMOASA…TULCEA.STITI CE PARERE AU NORVEGIENI.CEI CE DAU DE MANCARE POPULATIEI.DIN TL.”SUNTE-TI PE O PALMA DE PAMÂNT.PRINSA Intre ape ,ape,dulci dar cu rechini multi si sugative”..etc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s